دنیای حنانه

دنیای حنانه

سلام هرچه در چنته داشتیم تقدیم به شما میکنیم یه خرده هنری رباندوزی مذهبی و....
دنیای حنانه

دنیای حنانه

سلام هرچه در چنته داشتیم تقدیم به شما میکنیم یه خرده هنری رباندوزی مذهبی و....

خوابیدن در روز علت بیماری مفاصل در زنان


9654

خوابیدن در روز، علت بیماری مفاصل در زنان

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲

محسن ناصری در دومین سمینار تخصصی طب سنتی با موضوع اصلاح سبک زندگی اظهار داشت: امسال سال هزاره تحریر کتاب ارزشمند قانون است که در سه مرکز بزرگ دنیا یعنی توکیو، بلاروس و دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
وی افزود: استاد شیخ الرئیس در کتاب قانون می گوید مهمترین اصول برای حفظ سلامت فعالیت بدنی، تغذیه و خواب مناسب است. داشتن سلامت زحمت دارد و مدیریت می خواهد برخی پدران و مادران برای اینکه فرزندشان در دانشگاهی در جنوب فرانسه پذیرفته شوند پول زیادی هزینه می کنند اما برای خواب و خوراک او برنامه ریزی نمی کنند.
وی ادامه داد: متأسفانه امروز قارچ بر سر سفره های ما آمده است ارزش قارچ خوب است اما به مقدار مناسب. آشپزی مقام مهمی دارد زیرا دومین مسئولیت سلامت بعد از ورزش بر عهده غذا و آشپزی است.
 
وی افزود: یکی از ورزشهای خوب برای بچه ها به ویژه پسران بالا رفتن از درختان است درست است گاهی هم ممکن است از درخت پایین بیفتند که خیلی خوب است البته باید درخت کوتاه باشد متأسفانه آماری وجود دارد که می گوید خانم ها ۴۰درصد و آقایان ۲۸درصد دچار افسردگی هستند.
ناصری گفت: بیکاری جامعه مال مادرها است زیرا می روند در بازار و اجناس خارجی می خرند.
وی افزود: برای کهنسالان هم ورزش وجود دارد آنها می توانند نفس خود را پر کنند ۵شماره نگه دارند و به آرامی آن را خارج سازند.
ناصری اظهار داشت: یکی از درمان های زانودرد این است که دستها را مشت کرده و بکشیم همچنین برای نشان دادن اضطراب فرد می تواند دستش را جلوی بینی اش گرفته و تعداد نفس هایش را در طول یک دقیقه محاسبه کنند تعداد تنفس در این زمان باید بین ۸تا ۱۲باشد و اگر بیش از این باشد نشان دهنده اضطراب است.
 
وی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید گفت: خدا در قرآن می فرماید لازم است انسان به غذای خود توجه کند ما آب را فرو ریختیم و زمین را شکافتیم و غذای اصلی شما را در حبوبات قرار دادیم. در رأس حبوبات گندم است اگر نان نبود توان توسعه معنوی نداشتیم بعد از گندم، جو برای مزاج های گرم است و اگر مزاج های سرد جو بخورند نفخ می کنند.
 
مدیر گروه طب سنتی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد تصریح کرد: ایران دومین تولید کننده انگور جهان است وقتی حضرت نوح از جهالت قوم خود دچار اندوه و غم می شود خداوند به او وحی می کند که انگور بخورد. گندم ما را پایین آورد و انگور ما را بالا می برد البته منظور شیره انگور حلال است، شراب، حرام الهی است اما شیره انگور حلال است. خانم هایی که ضعف دارند شیره انگور بخورند.
 
وی افزود: سبزیجات مورد دیگری است که در قرآن به آن اشاره شده است سپس قرآن به زیتون اشاره می کند انسان به صورت عمده باید از فرآورده های گیاهی استفاده کند گر چه گوشت هم مهم است. بقراط درباره حبوبات می گوید مردم غذای وحوش می خورند و بیمار می شوند ما به آنها غذای طیور می دهیم و درمانشان می کنیم.
 
این متخصص طب سنتی گفت: ۱۵درصد جامعه ریفلاکس دارند. خوردن میوه خوب است اما با دوز مناسب. طبیعت آگاه است برای همین تنوع میوه ها در زمستان کم می شود در مورد مصرف لبنیات هم قانون وجود دارد.
 
وی ادامه داد: بهترین گوشت ها گوشت جوجه ای است که رشد کامل کرده ولی هنوز بالغ نشده و نزدیک بلوغ است. طب را که مقدس کنیم ایمان صدمه می بیند پزشکی را که راه الهی می رود حکیم می نامند.
ناصری گفت: خداوند متعال در شب، چراغ های طبیعت را خاموش می کند تا انسانها بخوابند ساعت ۱۰شب باید بخوابیم یکی از علت های مهم بیماری مفصلی در خانم ها خوابیدن در روز است.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ویژگی شیره انگور خوب گفت: شیره انگور روان شیره خوبی است برخی افتخار می کنند که هر روز دم  نوش می خورند دم نوش دارو است و غذا نیست بحث ما تدبیر غذا است خوردن یک بار اشکالی ندارد ولی هر روز نباید دم نوش خورد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر کسی به فشار خون بالا مبتلا است و دارو مصرف می کند نباید دارو را به طور ناگهانی قطع کند زیرا موجب پارگی عروق می شود هدف ما در طب سنتی درمان نیست بلکه بحث مدیریت است.
منبع: زنان پرس

نظرات 2 + ارسال نظر
شهدای سیف اباد دوشنبه 11 فروردین 1393 ساعت 20:55 http://Www.asemaniha66.blogfa.com

سلام عزیزم حنانه جان ممنونم از حضور قشنگ. وبت خیلی خوب بود از اول تا اخر دیدمش. شما هم با افتخار لینک شدید.
شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد

سلام باعث افتخاره

نفس یکشنبه 18 اسفند 1392 ساعت 10:41 http://http:/www.ghasrehonar.blogfa.com

مرسی عزیزم عالی و مفیده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد