قالب وبلاگ

اسلام برای ماساژدادن هم حدیث دارد--ایا درموقع عطسه کردن باید صبرکرد-- - دنیای حنانه
X
تبلیغات
رایتل

اسلام برای ماساژدادن هم حدیث دارد--ایا درموقع عطسه کردن باید صبرکرد--


تاریخ انتشار:۱۳۹۳/۱/۲۷
قرائتی: اسلام برای ماساژ دادن هم حدیث دارد/آیا وقت عطسه کردن باید صبر کرد؟

اسلام حتی برای مشت و مال هم حدیث دارد. حدیث داریم اگر کسی با مشت ومال مرده زنده شد تعجب نکنید. حدیث مشت و مال؟ همین شوک هایی که وارد میشود افرادی که سکته میکنند گاهی دکترها شوک به او وارد می کنند.

به گزارش گروه فرهنگی "ره به ری" : علت بسیاری از بیماری های شایع در جامعه رعایت نکردن و سهل انگاری در زمینه تغذیه می باشد. آیات و روایات متعددی در این زمینه وارد شده است و انسان را سفارش به تغذیه های حلال و فاصله گرفتن از غذاهای حرام نموده است. همچنین تعدادی از غذاها کراهت دارد و از خوردن آنها نهی شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با یادآوری آیه ی "کلو من طیبات" قرآن به ابعاد مختلف موضوع تغذیه و دستورات مختلف خداوند درباره جسم انسان پرداخت و گفت:
" تمام آیات «کُلُوا» المؤمنون/51 یعنی بخور. منتهی در خوردن می گوید «کُلُوا مِنْ الطَّیِّبَاتِ»، «طَّیِّبَ» یعنی دلپسند. یعنی چیزی که می خورید باید طبع، آن را بپذیرد. چندش آور نشود. یک کسی برای امام آب می آورد، همینطور که آب می آورد، فوت کرد در لیوان آب در ظرف آب فوت کرد. امام دید او فوت کرد، وقتی آورد گفت من این آب را نمیخورم.(اشرب انت) خودت بخور. نفس دیگری به این آب نباید بخورد.
 
تمام آیات «لَا تَأْکُلُوا». . .  تمام آیاتی که بخورید گفته است از چه بخورید، آیاتی که می گوید نخورید هم مشخص است/ آیاتی می گوید « حَرَّمَ عَلَیْکُمْ» حرام است بر شما، مثلا «حَرَّمَ عَلَیْکُمْ الْمَیْتَةَ وَالدَّمَ» البقرة/173 مردار نخورید، خون نخورید. «وَلَحْمَ الْخِنزِیرِ» گوشت خوک نخورید.
 
افتخارات اسلام این است که تمام اوامرش آنجا که گفته بخورید، معلوم می شود چقدر حکمت دارد، آنجا هم که می گوید نخورید معلوم میشود چقدر حکمت دارد، همین گوشت خوک، تا چند سال پیش، می گفتند چرا اسلام گفته نخورید؟ ولی چند سال پیش، شاید چند دهه، چهل پنجاه سال پیش، تقریبا، گفتند گوشت خوک کرم کدو و تریشین دارد وفلان و. . . بعد هم گفتند در حرارت فلان درجه قرار می دهیم گوشت را که آن کرم کشته شود.
 
اسلام میگوید بازهم نخور. دیگه چرا؟ میگوییم شما کرمش را چند سال است فهمیدید؟ شما هزارو سیصد و پنجاه سال گذشت کرمش را تازه پنجاه سال است فهمیدید. ممکن است هزارو سیصد و پنجاه سال دیگر هم، یک اثری داشته باشد که بعدا بفهمید.
 
وقتی اسلام، یعنی خدا که من را ساخته، خدا معده را ساخته، این مهندسی که هواپیما را ساخته، میگویدقیر در باک نریز. هواپیما با یک بنزین مخصوصی پرواز میکند. قیر بریزی نمی پرد. او که اینرا ساخته میداند چه ساخته است. خدا ما را آفریده است، هم خدا خوک را آفریده هم من را آفریده و میداند که این دوتا باهم سازگار نیست. حالا در فلان درجه چه کنیم. . . اسلام میگوید شب زیر درخت نخواب. حالا کشف شده دلیلش."
 
این کارشناس دینی ضمن اشاره به این نکته که گاهی برخی چیزها حلال است و انسانها خودشان آن را حرام می کنند افزود:
" در قرآن آیاتی داریم که می گوید «لِمَ تُحَرِّمُ» التحریم/1 آخر چیزهای حلال را چرا برای خودتان حرام کردید؟ از پیش خودم نمی توانم. فرض کنید یک گروهی پیدا می شوند می گویند ما خام خوار هستیم. گوشت مصرف نمی کنیم. خام خواری دلیل ندارد. هر چیزی که به ضرر جسم باشد حرام است. مادری بچه‌اش را شیر میدهد، اگر بداند روزه بگیرد، ضرر به بچه‌اش میزند باید روزه‌اش را بخورد. هم جسم خودش هم جسم دیگری. و حتی مادری که حامله است. که اگر بداند روزه بگیرد، این گرسنگی به بچه در شکمش اثر می گذارد ممنوع است.
 
البته اگر در اضطرار قرار گرفتی قضیه فرق می کند و اسلام راه را باز گذاشته است.  کسی در یک شرایطی است که اگر یک غذای حرام را نخورد، میمیرد. گوشت خوک هم که حرام است، می گوید اگر اضطرار پیدا کردید، اضطرار یعنی جانت در خطر است، . . . یعنی اسلام، بن بست ندارد. در بن بست قرار گرفتی آن حسابش جدا میشود."
 
حدیث درباره مشت و مال
 
حجت الاسلام قرائتی به احادیث دیگری درباره جسم انسان اشاره کرد و گفت:
"اسلام حتی برای مشت و مال هم حدیث دارد. حدیث داریم اگر کسی با مشت ومال مرده زنده شد تعجب نکنید. حدیث مشت و مال؟ همین شوک هایی که وارد میشود افرادی که سکته میکنند گاهی دکترها شوک به او وارد می کنند.
 
شاید چهار هزار حدیث داشته باشیم حدیث هایی که مربوط به تن است. مربوط به جسم است. برای مو حدیث داریم که مو را شانه کن. روغن بزن. واگر حال شانه ندارید، تیغ بزن. نمیشود آدم زلف داشته باشد، اما ژولیده باشد. یا زلفت شانه بخورد.
 
آیا وقتی عطسه کنیم، باید صبر کنیم؟
 
حدیث داریم کسی لباسش تمیز باشد، غمش کم میشود. لباس در روح اثر دارد. رنگ لباس باید شاد باشد. لباس قهوه ای، سورمه ای، مشکی، نپوشید. فقط گفتند عبا، عمامه، کفش طوری نیست. کفش مشکی، عمامه مشکی و عبا مشکی. لباس باید رنگش شاد باشد. چون وقتی رنگش شاد است، تا چرک شد، آدم می فهمد. می گوید آخ لک دارد من نمی پوشم. ما رنگ لباس را قهوه ای و سورمه ای می گیریم که اگر چرک شد، پیدا نباشد، ما می گوییم این خوب است هر چه چرک شد، این پیدا نیست.
 
اسلام می گوید چیزی بپوش که اگر چرک شد، پیدا باشد. ما می گوییم چیزی بپوش که اگر چرک شد، پیدا نباشد. خیلی وقتها ما ضد اسلام هستیم. اسلام می گوید هر جا عطسه کردی عجله کن ما می گوییم هر جا عطسه کردیم صبر می کنیم.

 منبع:فرهنگ نیوز----به نقل از سایت ری قبله تهران است